Az elmúlt fél évszázadra való visszaemlékezés mellett, a szervezők nagy hangsúlyt fektettek a hátrányos helyzetű diákok motivációjának fejlesztéséről szóló előadásokra. A nap első felében az intézményben történt szakmai sikerekre emlékeztek. A rendezvényen részt vett Kiefer Károly címzetes igazgató is, aki 30 évet töltött Csapiban. A pedagógus úgy véli, egy ilyen különleges iskolában dolgozni igazi kihívás, mégis nagyon szép, de csak az igazán elhivatottaknak való feladat.
– Egy hátrányos helyzetű gyerekeket oktató, nevelő intézményben mindig valamivel nehezebb a feladat, mert azok a gyerekek, aki szociális hátránnyal küzdenek, azoknak magatartási gondjaik és problémáik is ebből adódnak. Kevés a gyerekeknek a sikerélménye, és ezáltal a fegyelmi hozzáállásuk, magatartásuk is olyan, amihez meg kell találni minden esetben a megfelelő kulcsot és ez egyfajta kihívás – mondta el Kiefer Károly, a Csapi Térségi Általános Iskola, Szakképző Iskola és Kollégium címzetes igazgatója.
A Nagykanizsai Tankerületi Központ képviseletében Bíró Patrik szakmai vezető vett részt az eseményen. A szakmai vezető hangsúlyozta: a csapi intézmény kiemelten nagy szerepet játszik a Tankerület életében, hiszen országos szinten is speciális szerepet tölt be. Az intézmény fennmaradásának érdekében ezért különösen figyelnek a támogatására, ami főként a pedagógusok képzési lehetőségeinek bővítésében nyilvánul meg.
– Képzési lehetőségekkel mindenképpen támogatjuk a pedagógusokat, és a nevelőtestületeket, hiszen komplexben gondolkodunk, és mivel a rendszerünkben is próbálunk arra odafigyelni, hogy minden iskola, és gyermek megkapja azt, ami törvény szerint jár neki – nyilatkozta Bíró Patrik, a Nagykanizsai Tankerületi Központ szakmai vezetője.
A megemlékezést követően szakmai előadásokat hallhattak az érdeklődők. Molnár Ibolya klinikai szakpszichológus felszólalásában a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási motivációjának hiányáról és annak okairól tudhattak meg többet az érdeklődők. A szakember szerint ez a jelenség az alacsony iskolai végzettséggel rendelkező szülőkből fakad és sokszor generációkon át öröklődik.
– Az egyik feladatunk ezekben az iskolákban, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeinknek a képzésével és oktatásával ezt a folyamatot megállítsuk. Sajnos Zala megye Magyarországnak egy olyan megyéje, ahol ez a létszám elég magas, és ez az iskola, ahol jelenleg vagyunk, ez nagyon különleges feladatot vállalt be abban, hogy ezeknek a gyerekeknek és családoknak a képzését és oktatását támogassa és végezze – fogalmazott Molnár Ibolya klinikai szakpszichológus.
Sánta Alíz intézményvezetőt személyes kötődés fűzi az iskolához, hiszen itt volt pályakezdő, és ma már 17 éve dolgozik az épület falai között. Számára a legfontosabb a gyerekek bátorítása, fejlesztése, ami itt ugyan nem mindig a tanulmányi átlagban nyilvánul meg, mégis hatalmas segítség azoknak a diákoknak, akik otthon nem kapnak megfelelő támogatást.
– Itt még ki kell dolgoznunk területeket, hogy hogyan, miként tudjuk a gyerekeket jobban motiválni, éppen ezért az alapítás 50. évfordulójára szervezett szakmai napnak a második felében az előadások arról szóltak, hogy a motivációban mi hogyan tudunk segíteni. A kollégák motiváltak, az itt dolgozók motiváltak, a gyerekek egy kicsit kevésbé, ugye sok a lemaradás, sok a hátrány, amit be kell nekik pótolni, ezért itt még nekünk pedagógusoknak is van bőven hova fejlődni – mondta el Sánta Alíz,a Csapi Térségi Általános Iskola, Szakképző Iskola és Kollégium.
Idén is nagy figyelmet fordítanak a roma kultúra társadalomba való integrálására, éppen ezért készülnek egy beás nemzetiségi versennyel, amit országos szintre is szeretnének bővíteni.
adás
magazin
híradó