Reggel hét órától folyamatosan gördültek be a fesztivál helyszínére az autók. A korán kelőknek még jutott idejük egy-két utolsó simításra is. Ez a balatonboglári férfi egy saját építésű kocsival érkezett. – Több alkatrészből áll össze: a motorja egy ötezres V12-es BMW-motor, a karosszériája is egy BMW-karosszériából lett legyártva. Nagy traktorkerekek vannak rajta, elől és hátul csörlő, és ehhez hasonló apróságok - mondta Andri Zoltán.
Az off road szerelmeseire teljesíthető, de sok kihívást ígérő – és a péntek éjszakai esőtől kellőképp felázott – pálya várt. – Én jobban trialozni szeretek: gödör, kis domb, bukik az autó – a nagy tempósokat nem kedvelem. De a siratófalakat is szeretem, mondjuk, az autó nem annyira, mert az egy kicsit gyenge pontja, nagyot fog az agyagban - említette Nehoda Attila.
Néha úgy tűnt, egyik-másik akadály valóban kifog a sofőrökön, de azok annál elszántabban nyomták a gázpedált. A családi nappal egybekötött, látványos fesztivál célja nem az autók törése-zúzása volt, hanem az off road népszerűsítése. – Ez ugyanolyan, mint a Forma-1 vagy akármelyik más autós sportág. Amíg nem ismeri valaki, nem tudja, milyen. Amikor viszont kijön ide, be tud ülni egy autóba, és elviszik a dagonyára… - nekem is borsózik a bőröm…- tette hozzá Nagy Zoltán szervező, a Kis-Balaton Off Road Club elnöke.
A fesztiválozók szerint az off roadozás életérzés, az autó építésétől egészen a legkiszámíthatatlanabb akadályok leküzdéséig. A hatodik alkalommal megtartott gépszörny-találkozón csaknem száz terepjáróval és quaddal vettek részt a vállalkozó kedvűek.
adás
magazin
híradó